Miercuri, 08 Martie 2023 09:11

Plățile cu cardul online au înregistrat o creștere de 22% în 2022

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În total, plățile cu cardul online au înregistrat o creștere de 22% în 2022, comparativ cu anul precedent, se menționează într-un comunicat recent al celor de la eMAG. Pe măsură ce gradul de adopție a cumpărăturilor online s-a majorat, a crescut și încrederea în plățile cu cardul, astfel că mai bine de 56% din totalul plăților efectuate la nivel național de către clienții retailerului au fost realizate online prin intermediul unui card.

În București, Cluj și Ilfov acest procent a ajuns chiar la peste 60%, potrivit unei analize eMAG la nivelul anului trecut.

Diversificarea serviciilor de plată prin introducerea opțiunilor de amânare a plății precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de retailer în contul My Wallet au contribuit și ele la creșterea cumpărăturilor online cu cardul, oferind clienților flexibilitatea de a comanda produsele de care au nevoie, oricând au nevoie.

„Astfel peste un milion de clienți beneficiază în acest moment de opțiunile de amânare a plății cu 30 de zile și eșalonare în patru rate lunare, pe care le pot folosi pentru a comanda produse din toate categoriile. Procentul comenzilor realizate cu ajutorul (...) My Wallet a ajuns la peste 6% din total, la un an de la introducerea acestui serviciu”, se mai menționează în documentul de presă.

Valoarea medie a comenzilor achitate cu cardul online în 2022 a fost de 316 lei, cu excepția Black Friday și a lunii decembrie, când a crescut cu aproximativ 60%.

„Lansarea serviciilor de amânare a plății precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au reprezentat anul trecut stimulente importante în adopția crescută a comerțului online și a plății cu cardul. Faptul că majoritatea clienților noștri achită constant cumpărăturile cu un card online reprezintă un element care certifică încrederea oamenilor, iar inovațiile pe care le avem în vedere anul acesta atât noi cât și partenerii noștri vor atrage un număr sporit al celor care beneficiază de aceste soluții de plată simple și sigure,” a precizat Andrei Șercanean, VP e-commerce services al companiei.

De la electrocasnice mari sau mici, telefoane, laptopuri sau televizoare până la articole de mobilier, îngrijire personală sau pentru copii, clienții comandă din toate categoriile și nu au un prag limită în ceea ce privește sumele plătite cu cardul online. Astfel cea mai mare comandă a unui client persoana fizică achitată cu cardul online în 2022 s-a ridicat la 58.000 de lei.

Pe lângă beneficiul simplității și siguranței, cardul online a devenit soluția preferată de clienții retailerului online și datorită rapidității cu care își pot primi banii înapoi în situațiile în care returnează comenzile. Astfel în 2022, 62% dintre comenzile cu retur au beneficiat de opțiunea „instant money back” prin care au primit banii înapoi pe card în maximum 30 de minute de la retur.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de clienți pentru a face achizițiile cu cardul online, 65% dintre comenzi au fost plasate prin intermediul aplicației mobile. Din punctul de vedere al ponderii celor care achitat comenzile cu cardul în 2022, Bucureștiul se află primul loc, cu 63% din totalul comenzilor, urmat de județele Cluj (62%), Ilfov (60%), Iași (55%), Brașov (55%) și Sibiu (54%).



HWP5Red animated arrow down

youtube

Parteneriate

Logo Smartfert

 

knsdrift

Afilieri

 LMP2019

smart pol