Vineri, 29 Iulie 2016 14:00

Evoluția piloților militari la BIAS 2016 înseamnă peste 300 de ore de antrenament. Iată și „spațiul” în care îți petreci o zi de muncă la bordul unei aeronave militare (foto)

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Cavalerii aerului care se vor afla sâmbătă, 30 iulie a.c., la manșa celor peste 15 MIG 21 LanceR, celor mai bine de 10 aeronave IAR 99 Șoim, IAR-urilor 316B, IAK-urilor 52, IAR-urilor 330 PUMA, avioanelor de transport militar C130 Hercules și C27 Spartan s-au antrenat intensiv mai mult de o lună de zile (300 și mai bine de ore de zbor) pentru a încânta ochiul sutelor de mii de spectatori care sunt așteptați la #BIAS2016, în cadrul complexului format din Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu și Romaero.

„ROAF sunt cel mai mare participant la acest eveniment și întotdeauna au fost cel mai mare participant. În acest an vom evolua cu peste 50 de aeronave în cadrul evenimentului. Alături de noi vor fi și forțe aeriene aliate, cu aeronave de (...) înaltă performanță: F15 «Eagle», F18 «Hornet», Su 27 «Flanker», Mirage 2000, L-159 ALCA, Saab 39 Gripen, Sukhoi Su 25 ș.a.m.d.

Obiectivul ROAF este să demonstreze, în primul rând, profesionalismul echipajelor și performanțele aeronavelor. Vom participa cu toate tipurile de aeronave pe care le avem în dotare. Piloții care evoluează atât în cadrul antrenamentului, cât și în timpul mitingului de mâine sunt (...) piloți care execută misiuni de luptă, nu sunt piloți de show. Ceea ce facem noi sunt evoluții normale ale aeronavelor care sunt folosite pe timpul manevrelor tactice și am dori ca publicul să fie familiarizat cu acestea”, a precizat comandorul Alexandru Trandafir.​ De la sol, prin lentila aparatului de fotografiat, pare ușor un exercițiu de poliție aeriană sau de sprijin pentru desant aerian, lansarea de capcane termice ș.a.m.d.; nu este chiar așa. Însă, pentru asta sunt pregătiți piloții de luptă, așa cum de altfel a și declarat vineri, 29 iulie 2016, în cadrul unei conferințe de presă, comandorul Alexandru Trandafir.

Potrivit afirmațiilor sale, piloții români care au evoluat atât în cadrul antrenamentului, cât și în timpul mitingului #BIAS2016 sunt militari care execută misiuni de luptă, nu „piloți de show”. El a adăugat că obiectivul Forțelor Aeriene Române (ROAF) pentru #BIAS2016 este acela de a dovedi atât profesionalismul echipajelor (tehnic și navigant), cât și performanțele aparatelor de zbor, respectiv de a-i familiariza pe spectatori cu manevrele tactice.

vali

300 de ore de antrenament pentru o zi de spectacol aerian. Steagul de 500 de metri, una dintre vedetele show-ului

În cadrul conferinței, directorul de zbor pentru antrenamentul din 29 iulie 2016, cât și pentru zborurile demonstrative din 30 iulie 2016, comandor Laurențiu Mititelu, a precizat că munca piloților militari români care se vor afla la manșa MIG-urilor 21 LanceR și IAR-urilor 99 Șoim însumează mai bine de 300 de ore petrecute în înaltul cerului. Pe această cale, el a recunoscut implicarea atât a personal tehnic, cât și a celui navigant în buna desfășurare a evenimentului.

„Ediția de anul acesta a #BIAS2016 se bucură de cea mai consistentă participare a aviației de luptă aparținând Forțelor Aeriene Române. Peste 15 aeronave MIG 21 LanceR vor evolua pe perioada desfășurării #BIAS2016. Dacă aparent antrenamentele au început de ieri (n.r. - 28 iulie 2016), de azi, ce s-a văzut de aici, vă pot spune că sunt peste 300 de ore de zbor făcute doar pentru a executa într-un mod cât mai performant evoluțiile pe care ni le-am propus în cadrul acestui eveniment.

Pe lângă cele 15 aeronave de vânătoare MIG 21 LanceR, ROAF mai participă cu mai bine de 10 aeronave IAR 99 varianta standard și Șoim, aparținând școlii de aplicație a ROAF și Bazei 95 de Instrucție Avansată. Toate acestea au fost posibile atât cu efortul atât al personalului tehnic, cât și al celui navigant pe parcursul a peste o lună de zile. Ceea ce se vede este doar o mică parte”, a spus Mititelu.

Și pentru că o ediție #BIAS nu este completă fără parașutism, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru, a făcut un anunț-surpriză: #BIAS2016 va fi „diferit”, „în forță”. Un număr de exact 30 de parașutiști vor sări din trei aeronave și vor purta două drapele ale României, unul de 100 de metri pătrați și unul de... 500 de metri pătrați!

„Este un #BIAS diferit. Sunt evoluții noi. Veți vedea aeronave noi. Foarte multe aeronave reactive, puternice; este un BIAS în forță, cum i-am spus noi. Sunt peste 100 de aeronave prezente, 250 de piloți și parașutiști, iar față de anii trecuți, vom avea un program continuu – de la ora 10, până la ora 21:30. Împreună cu Forțele Aeriene Române am realizat un program foarte dinamic. Vor fi treceri de la aeronave foarte mici, la aeronave de dimensiuni mari, nave motorizate, nemotorizate, va fi ceva foarte spectaculos. (...) Mâine (n.r. - 30 iulie 2016) va fi o expoziție static display foarte bogată față de anii precedenți”, a precizat Rotaru. „Este pentru prima dată când la o ediție #BIAS vom lansa (n.r. - parașutiști) din trei aeronave; Aeroclubul României va participa cu exact 30 de parașutiști. Vor fi parașutiști care sar cu parașute de școală, parașute de antrenament și de performanță, de aterizare de precizie (...). Vom sări cu două drapele foarte mari, unul de 100 de metri pătrați și unul de 500 de metri pătrați”.

Anunț istoric al CNAB – pasagerul cu numărul #unmilion a adus recordul traficului pe Aeroportul Internațional Henri Coandă

Pe lângă bucuria de a avea o ediție jubiliară a #BIAS - împlinirea a 110 ani de la primul zbor al lui Traian Vuia și 100 de ani de aviație militară - Valentin Iordache, director direcția relații externe CNAB, a făcut un anunț surpriză chiar în cadrul conferinței de presă.

Domnia sa l-a prezentat „în carne și oase” pe pasagerul cu numărul #unmilion care a tranzitat Aeroportul Internațional Henri Coandă, un record lunar de neatins până în prezent. Și da, pasagerul cu numărul 1.000.000 a zburat de la Timișoara la București cu o cursă Tarom.

„Astăzi a aterizat la Otopeni (n.r. - Henri Coandă) pasagerul cu numărul un milion pe luna iulie. Este pentru prima dată în istoria aviației din România când pe un aeroport sunt procesați un milion de pasageri, într-o singură lună. (...) Compania Tarom a procesat pasagerul cu numărul un milion pe luna iulie, primul milion de pasageri înregistrat într-o singură lună pe un aeroport din România”, a spus Iordache.

Oficialul CNAB a adăugat că, până în prezent, recordul de prezență pe întreaga durată a unei zilei a #BIAS, „nu simultan”, a fost de 150.000 de spectatori.

„Ne așteptăm ca și mâine să ne apropiem de această cifră și, dacă totul va fi în regulă, să o și depășim. Să nu uităm că mâine (n.r. - 30 iulie 2016), spectacolul va fi fără pauză, de la ora 10 până la ora 21:30”, a mai spus Valentin Iordache. „Acest eveniment este dedicat împlinirii a 110 ani de la primul zbor al lui Traian Vuia și 100 de ani de aviație militară”.

Cea de-a VIII-a ediție a celui mai impresionant spectacol aviatic din România se desfășoară sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri. #BIAS2016 reunește 100 de aeronave civile și militare, în evoluții aeriene și expuse publicului, dar și peste 250 de piloți și parașutiști.

HWP5Red animated arrow down

youtube

Parteneriate

Logo Smartfert

 

knsdrift

Afilieri

 LMP2019

smart pol